Wie der Titel es schon erahnen lässt, wird Sergeant Johnson sein Comeback feiern, und zwar als nächster Leader in Halo Wars 2. Johnson ist natürlich für alle Besitzer des Season Passes kostenlos. Nachdem Colony auf die Unterstützung spezialisiert war, widmet er sich der Verteidung und zieht mit Mechs in den Kampf! Sein Colossus ist seine komplett neue Einheit und fokussiert sich auf den Kampf über weite Distanzen.

Sein Mantis hingegen wird den Warthog ersetzen, und ist standardmäßig mit einer Minigun und Raketen ausgestattet, also wie wir ihn aus Halo 4 kennen. Er kann jedoch mit einem Gauß Geschütz geupgradet werden.

h6 johnson

So hat sich das Concept Art also doch durchgesetzt. Johnson wird mit seinem Mech in Kampf ziehen und ist der Lage ein Heilfeld zu erzeugen.

Seine neuen Fähigkeiten sind der Bunker Drop (eine Garnision kann abgesetzt werden mit Platz für 4 Truppen), Belagerungsgeschützabwurf (selbsterklärend), ein EMP MAC Blast (legt Fahrzeuge lahm, effektiv gegen Luft Einheiten und verstärkt die eigenen Fahrzeuge) und Mech Overcharge (macht eure Mechs kurze Zeit unverwundbar und schneller).

Seine passive Fähigkeit erlaubt es euren Geschützen eurer Basis sich selbst zu heilen.

Die ultimative Fähigkeit von ihm erlaubt es euch ein Slot eurer Basis gratis mit einem Gebäude zu besetzen.

Des Weiteren werden einige Bugs behoben. Die Patch Notes sehen wie folgt aus:

New Feature: Support for HDR lighting is now enabled for console players with compatible hardware! (Für Nutzer einer Xbox One S und kompatiblen HDR TV interessant.

Stability

  • Players should no longer have a chance of loading into the game without the ability to issue any commands
  • Fixed a crash that rarely occurred after signing in on the Main Menu
  • Fixed a crash when playing against AI in Firefight or Skirmish mode
  • Fixed a desync that could occur in ranked 2v2 games
  • Fixed a crash on “Last Stand” that could occur from loading from an old save from a previous release
  • Fixed a crash that could occur when attacking the first barricade in the Prologue

Gameplay:

  • Added allied view indicator to the mini-map
  • Added 2 new themes to “Proving Ground” Blitz map
  • Blitz playlists will now also appear in the main multiplayer "Find Match" screen
  • Made “Restoration Drones” get more expensive when it is upgraded to its 3rd tier
  • Adjusted the Foundry so that its always hit by Hunters' and Marines' upgraded projectiles when attacked
  • Added better “Combat Salvage” visual effects when a unit dies and is immediately built back at base
  • Removed an exploit with “Combat Salvage”
  • Reworked a targeting exploit that could occur with using “Extraction”
  • Pelicans and Darts should no longer leave floating lights above bases
  • Made it so that “Ghost in the Machine” would no longer disable Colony’s “Combat Repair” on the units it borrowed
  • Spartans no longer strip upgrades from vehicles they hijack
  • Some tech upgrades were not applying completely to some units
  • Fixed an issue with moving units not properly attacking Garrisoned units
  • Units teleported off the map are now teleported back to your base
  • Spartans no longer increase the level of units they hijack

Localization/Accessibility:

  • Made card pack descriptions show up in the appropriate language for France and Taiwan
  • Added text to the Pelican Transport level 2 when selected on the leader power radial

Audio:

  • Added “Upgrade Complete” voice over for various leaders that was missing
  • Adjusted the audio to the Forerunner structure on Highway to remove the high frequency that could be unpleasant to hear
  • Audio/music should no longer drop from games played through a playlist
  • Locust beam is no longer audible in the fog of war
  • Hellbringers should no longer play Kinsano voiceover when being attacked by an enemy Spartan

HaloWaypoint

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